typo and photo telling stories

Lettertypes hebben wat mij betreft allemaal een eigen persoonlijkheid. Het zijn allemaal tiepetjes die iets te vertellen hebben, want net als mensen, verschillen ze allemaal van elkaar. De ene is uitgesproken, de andere ingetogen, krachtig of hard, elegant of speels. Juist dat verschil maakt een advertentie, foto of ontwerp sterk of niet. Via Pinterest heb ik een verzameling gemaakt van beelden waarbij typografie en fotografie (al dan niet) samen een verhaal vertellen. Ik zal er een paar laten zien die ik erg mooi vind en me inspiratie geven om verder te denken in mijn eigen werk met tekst en beeld.

Zoals de eerste, WHY. Het model op de foto vertelt door haar houding wat de tekst zegt. Wat ik ook mooi vind, is dat het meisje achter de transparante tekst staat, zowel letterlijk als figuurlijk. Het is als het ware net gezegd. Dat maakt het beeld heel sterk. Wat me aanspreekt in het vierde beeld YEAH is dat het met hoofdletters is 'geschreven' en dat het daardoor een actief gevoel opwekt. Door het fotograferen van de letters in deze glitters, confetti en pailletten, lees ik hierin dat iemand enthousiast is om iets leuks te doen. Om een feestje te geven of om iets te vieren. Het vertelt mij een verhaal van vrolijkheid en speelsheid.

De andere beelden zijn inspirerend omdat er iets met de letters en fotografie gebeurt, zodra je iets met één van de twee doet. De ene heeft humor, de andere is mysterieus. En dat maakt het kijken naar deze afbeeldingen zo leuk en valt er altijd iets te ontdekken.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...