good food

I love The River Café! Twee keer heb ik er heerlijk gegeten. In Londen aan de Thames Wharf staat het mooie industriële pand waar sinds 1987 de meest heerlijke en pure gerechten worden geserveerd. Als je kookliefhebber bent, is het extra leuk om eens er een vorkje te prikken, niet alleen al omdat de keuken open is en je stiekem met de koks een beetje mee kan kijken, maar ook omdat het menu samengesteld is uit talloze kookboeken die Rivercafé ladies Ruth en Rose (helaas is Rose eerder dit jaar overleden) hebben gepubliceerd. Dus als je nog weet wat je hebt gegeten, dan kun je het thuis nog eens zelf serveren voor friends and family. 

Maar goed, zo ver ben ik nog niet. Eerst maar eens showen wat ik onder andere voorgeschoteld kreeg toen ik er in mei van dit jaar voor de tweede keer ging eten. De aandacht en liefde waarmee het gemaakt was, die kon je proeven hoor! Echt fantastisch. Hier zijn de gerechten die we hadden besteld: Carciofi alla Guidea (deep-fried whole Violetta artichoke), Linguini con Grachio (fresh pasta with Devon crab, parsley chili and lemon) en Calamari ai ferry (chargrilled squid with fresh red chilli and rocket). Loopt het water jullie ook al in de mond? Van de friszure prosecco with blood orange, de heerlijke gelati en de zalvige zabaglione heb ik geen foto, helaas. Gelukkig hebben we de kookboeken nog en kan ik thuis aan de slag. Maar zodra ik weer naar West Londen kan...(lees smile smile!)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...