coffee bru - take time for a slow coffee

Mijn eerste slow coffee bestelde ik vandaag bij Coffee Bru in Amsterdam Oost. Slow Coffee is eigenlijk een hippere versie van filterkoffie en wordt steeds populairder. Waarom? Ik denk dat één van de redenen is dat iets met aandacht wordt gemaakt en in dit geval gedronken. Die aandacht proef je gewoon. Bij Slow Coffee gaat het - net als bij Slow Food - om de herkomst van de (eerlijk geteelde) bonen, de smaak en de geur. Maar ook om de producent en de wijze waarop je de bonen bewaard. Het draait om het hele verhaal en dus niet alleen het bereiden en drinken ervan.

Ik koos een Keniaanse koffie, die heel aards smaakte met wat verfrissing van citrusfruit. De barista schonk eerst water in de filter, maalde een kleine hoeveelheid bonen en voegde die toe in het filterzakje. Langzaam druppelde de koffie in het kopje, terwijl er nog even met een lepeltje in de gemalen koffie werd geroerd. Het resultaat: een mooie donkere koffiekleur met een bijna honing- of goudkleurige rand.

Ik heb 'm slow en met plezier in de zon gedronken. Grappig genoeg neem ik meestal een tweede ronde, maar dit was precies goed. Ik kreeg nog een homemade ijsthee met hibiscus als verfrissende afsluiter. De smaak ervan is lastig te omschrijven, het is zacht en ietwat zuur. Het was erg lekker en volgens mij een goeie dorstlesser.

Kortom, my hood heeft een geweldige plek waar je niet alledaagse smaken kunt proeven, van langzame koffie tot verrassende ijsthee. Je vindt ze aan het Beukenplein in Amsterdam. Go there! : )




1 comment:

  1. Gewoon al gezellig om te zien hoe ´ouderwets`in een nieuw jasje is gegoten.Fijne dag!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...