homebrewed coffee (part 1)

Ik ben dol op koffie. Op de kleur, de geur van geroosterde bonen en de kunst van het maken van het beste kopje dat je ooit proefde. ik denk erover om een cursus te volgen en mijn koffiezet-skills wat te trainen. Maar daarvoor heb ik eerst een goede espressomachine nodig, anders kan ik het niet toepassen. Ok, da's een beetje te prijzig op dit moment, dus ga ik het proberen met een Chemex. Het is veel makkelijker (en goedkoper) en je kunt het zetten zoals je dat vroeger ook deed: lekker langzaam. Alleen gebruik je nu geen apparaat en komt de koffie niet een rood pak. Het ziet eruit zoals hieronder, niet meer niet minder.  Je kunt het eigenlijk niet vergelijken met espresso maken, omdat je het op een ander manier zet. Morgen krijg ik tekst en uitleg en ga ik er zelf mee aan de slag. Ik ben zo benieuwd. Ik laat je weten hoe het was!

Oh en ps, binnenkort zal ik mijn favoriete koffiebarretjes in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht met jullie delen. Ciao!!

// english text see below photo
// emmadime.com





























I just love coffee. It's the colour, the smell of  roasted beans and the art of making it the best cup you've ever tasted! I am thinking of taking a training to develop my brewing skills. But first I need to get myself a proper espresso machine. Ok, that's expensive, so let's try a Chemex. It's much easier (and cheaper) and you can make perfect slowly brewed coffee like I used to do when I was young. Except without a fancy machine and  ground coffee out of a red coloured package. On the photo above the text you can see how it works, nothing more nothing less. You can't even compare it with espresso making, because it's a different way of making it. Tomorrow I am going to brew it for the first time. I am so exited. Keep you posted!

Oh and ps, soon I will reveil my favorite coffeebars in Amsterdam, Rotterdam and Utrecht. Ciao!!

The Usual from Charlie Dwyer on Vimeo.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...