ketchup!

Op mijn werk bij ZTRDG.nl is het sowieso 1 keer in het jaar extra leuk. Feest wat mij betreft, want dan wordt er weer een moodbook gemaakt. En laat ik dat nou net het neusje van de zalm vinden!
Het boek is letterlijk een gevoelsboek. Wat denken wij dat het komende jaar de kleuren zijn en wat is bijvoorbeeld hét beeld, de foto of illustratie, die november of december uitstraalt? We zoeken het uit! En zo geeft zo'n moodbook de fotografen, redacteuren, stylisten en receptschrijvers maandelijks een visueel startpunt. (Maandelijks, want ZTRDG.nl verschijnt online per maand met een nieuwe gevoel; een editie met recepten, verhalen en off-line en natuurlijk de freecards).

Het is een ontzettend leuk werk om te doen! En gelukkig mag ik daar ook mijn bijdrage aan leveren. Samen met Kiki Kouthoofd heb ik inmiddels al menig tijdschrift en weblog verslonden om zo dat beste gevoel te vinden. Naast het beeld (of foto) en bijbehorende kleurenkaart, zoeken we ook naar een ingrediënt dat die maand centraal staat (augustus: tomaat, juli: vis). Tenslotte verdient zo'n moodbeeld ook een prachtige titel, dus die kiezen we ook meteen uit. Kort gezegd: maand augustus + ingrediënt tomaat = titel ketchup! (Haha, dit was wel een makkelijke hoor ; )

En dat dus 12x : )) 
Voorbeeldje zien? Hieronder links het moodbeeld voor augustus en rechts het beeld dat Kiki voor ZTRDG fotografeerde samen met styliste Mirjam vd Rijst. That's what I call inspiration!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...