inspired by?

Dat Dordrecht zo nu en dan best leuke exposities heeft wist ik wel, maar ik was eigenlijk nooit naar eentje gegaan in mijn geboortestad. Tot afgelopen zondag, want vooral op 1 locatie (Intermezzo aan de Voorstraat) zag ik veel leuks. Eén van de kunstenaars die haar werk daar tentoonstelde, deed me heel erg denken aan een foto die ooit voor ZTRDG was gemaakt. Zou zij op een leuk idee gebracht zijn door het spruitenmeisje? Of werd de styliste van ZTRDG geïnspireerd door het afstudeerwerk van deze Nina Sajet? Hmmm... who knows... Beide waren in ieder geval dol op de 'vieste groente ever'!!

Over Nina Sajet: door met een gevoelige blik naar de dingen om zich heen te kijken geeft Nina haar werkelijkheid weer. Dat doet ze door de werkelijkheid op een sprookjesachtige en poëtische manier te vervreemden. In haar wereld veranderen kooien in ringen, vogels in pijpen en spruitjes in parels.
















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...