please do not write

Wat verzamel jij? Snoeppapiertjes, ongeopende rekeningen of ouwe sokken? Ik verzamel eigenlijk best wel wat. Zeker nu ik het straks zo opschrijf voor jullie, want het voelt een beetje als een bekentenis. Maar goed, niet zeuren Verdeen! Het begon bij tijdschriften (jullie zullen niet verbaasd opkijken). Daarna volgde een enorme hoeveelheid kralen, (kook)boeken en oorbellen, sjaals, armbanden, etc, etc.
Maar wat de minste ruimte inneemt is mijn collectie leuke ansichtkaarten. Het zijn er flink wat at the moment en er gaan er gelukkig ook weer een boel de deur uit, maar als ik weer langs Art Unlimited aan de Keizersgracht fiets, kan ik het bijna niet laten om naar binnen te gaan. Je brengt er zo een half uur door als je wilt, neuzend door alle bakken die keurig op thema én alfabet gesorteerd zijn. En meestal kom ik met zo'n 10 stuks de deur uit. Mijn verzameling van oude filmkaarten die ik allemaal aan de muur hing, ontstond bij een bezoekje aan het Filmmuseum in het Vondelpark. Ook daar vind je exemplaren die je liever voor jezelf houdt en die dus nooit een postzegel zullen zien. O ja en dan heb je natuurlijk al die kaarten van ZTRDG, ik zou ze bijna vergeten. Deze hieronder blijven favoriet van Sukie, 1973 en Heidi. Gekocht bij Paperchase, wat ik voor de vorm maar even een VVT-winkel noem (vreselijk verleidelijk terrein).


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...