the artist miep jukkema

Twee keer eerder schreef ik over de geweldige fotografie van Miep Jukkema op mijn blog: house in the clouds en never stop taking pictures! Vooral dat laatste is schrijnend als je weet dat Miep afgelopen weekend is overleden. Een verschrikkelijk bericht dat me weer even stil liet staan hoe plotseling iemand die vol in het leven stond er ineens niet meer kan zijn. Eerder dit jaar kreeg zij een hersenstam-infarct terwijl ze in de auto zat. Miep was nog wel in staat de auto aan de kant van de weg te plaatsen, maar raakte kort daarna in een coma en helaas is zij daar niet meer uit gekomen.

Daarom een ode aan deze kunstenaar. Want dat is zij in mijn ogen helemaal. Wat een creatieve geest! De kleuren, het contrast, de composities en sfeer zijn in het oog springend en vernieuwend. Met humor en een kritisch oog gemaakt. Ik zou zo snel niet iets kunnen verzinnen die dat net zo kan als Miep. Vandaar dat ze zo geliefd was bij velen. Ik heb van haar site - miepjukkema.nl - een aantal foto's geselecteerd en hieronder geplaatst. Ik hoop dat er ooit nog een expositie van haar verschijnt, want dat verdient zij als geen ander.











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...