cakes cakes cakes at hééérlijk

Wat doe je op een zonnige zondag als vandaag? Precies, dan ga je naar een taartenproeverij! Een paar weken geleden nodigden de vrolijke Femke & Eddy van kookschool en sfeercatering Hééérlijk me via Twitter uit om langs te komen en taart te eten. Dat klonk me als muziek in de oren! In de Haarlemmerliede, net om de hoek bij Spaarnwoude, ligt het fort van Penningsveer verscholen, waar zij hun catering houden. Een geweldige locatie die ruimte biedt om kooklessen en workshops te geven én waar je buiten lekker in de zon kunt zitten.

Eddy & Femke organiseerden vandaag een taartenproeverij. Sowieso gewoon voor de leuk, maar ook omdat ze nieuwsgierig waren. Hun topper bij feesten en partijen was namelijk altijd de carrotcake, maar Femke & Eddy waren ook benieuwd wat nog meer goed in de smaak valt op taartgebied. Dus stuurden ze via hun website een nieuwsbrief de deur uit en kon je je voor een kleine vergoeding aanmelden en de hele middag proeven. Nadien vulde je op een lijstje in welke je 't lekkerst vond.

Het was een gezellige drukte met allemaal tafeltjes buiten, waar druk werd geproefd. We liepen het Hééérlijk-fort binnen en kwamen terecht in een mooie lichte ruimte waar een overvloed aan taarten naar ons stond te lachen; amandel-nectarine taart, pecan-karameltaart, chocolat-chip brownies, rabarberkruimeltaarten en sticky toffee cakes, waar zouden we beginnen? Met een lekkere koffie, gemaakt door Eddy. Dat gaf me een beetje de tijd om rond te kijken en wat te kletsen met Femke.

De ruimte van de kookschool is heel inspirerend. Sowieso qua styling en kleuren, maar ook door de betoverende omgeving. Ik werd er heel blij van. Leuke verpakkingen van olijfolie en thee staan her en der. Feestelijke versieringen aan het plafond. De verlichting aan de muur. De mooie vaasjes met gekleurde bloemen, oftewel een lokatie waar ik me wel een leuke workshop kan voorstellen! Ik kwam ogen te kort en wilde van alles wel foto's maken..

Da's gelukt : ), maar het was ook leuk om met Femke & Eddy te kletsen over hoe ze begonnen zijn en hoe ze de kookschool en catering organiseren. Heel bevlogen en enthousiast, maar ook relaxed en toegankelijk. Alles mag en niets moet, was het gevoel dat bij me opkwam. Deze mensen volgen hun hart en doen wat ze leuk vinden. Ik kan je wel vertellen dat 't héél aanstekelijk werkt! Femke & Eddy, dank jullie wel voor deze fijne middag. Wil je meer info over hun workshops en catering? Bezoek de site heeerlijk.nl



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...