blog op Jamie magazine

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik weer een blog op de site van Jamie geplaatst, maar je kunt 'm ook hier lezen.


KOOK MET ONS MEE GEDEELD DOOR TWEE


Vandaag
Door Marieke Verdenius


Koken uit het Frankrijk hoofdstuk van Jamie's reizen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het boek nog niet had... Dus ben ik zo vrij geweest om er eentje te lenen uit de boekenkast van de redactie om hem thuis uitgebreid te bestuderen. Ik had wel zin om iets te uit te zoeken, maar eigenlijk vond ik dat mijn vriend mocht kiezen. Hij zou dit weekend de halve marathon van Amsterdam gaan lopen en kon volgens mij beter inschatten met wat voor maaltje ik hem daarna kon verblijden.

Hij koos voor de stevige boerenbonensoep met kip op pagina 310. Een recept waar wij samen de halve week makkelijk van zouden kunnen eten! ('t Was namelijk voor 6-8 personen... ). Zaterdag haalde ik alle boodschappen in huis; even naar de natuurwinkel voor de groente en het vlees en langs de delicatessenwinkel voor lekker boerenbrood. De kruiden had ik al in huis. Ik was er klaar voor!

Het recept bleek niet heel ingewikkeld. Ik deelde alle hoeveelheden door de helft om te voorkomen dat we na deze week geen bonensoep meer konden zien ;-). Dat verkortte meteen de bereidingstijd, dus na een uurtje zaten we al aan tafel met een heerlijk geurende pan soep. Om in de stemming te komen hadden we van te voren geborreld met rode wijn en toastjes met paté en port salut. Toen werd het tijd voor het hoofdgerecht. Hij was goed op smaak, we hoefden er niets meer aan toe te voegen, behalve een beetje versgemalen peper. Zo simpel kan het soms zijn. De soep was zo lekker, dat we nog wat opschepten en nog wat, tot de pan bijna leeg was en we met een volle buik naar de bank rolden. Gelukkig had ik nog nèt genoeg bewaard voor gisteravond, wat een mazzel!

Koken jullie ook mee? Op pagina 70 van Jamie magazine kun je lezen hoe jij je eigen creaties kunt inzenden op info@jamiemagazine.nl. Vanaf 1 november zetten wij de leukste online!

Marieke Verdenius
Is: web- en social media redacteur van Jamie magazine
Eet: het liefste elke dag een recept uit Jamie's reizen
Drinkt: bij voorkeur chique thee van Bertjeman & Barton
Doet haar boodschappen: in Utrecht en Amsterdam
En heeft een zwak voor: mint tik tacs (samen met Suus op de redactie : )


1 comment:

  1. Ik ga de soep ook binnenkort maken. Ik kan niet anders na het lezen van je positieve blog...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...