bloggin' for Jamie


Vandaag was het weer tijd voor een nieuwe blog op Jamie magazine, ik heb 'm voor het gemak meteen maar gekopieerd en ook hier geplaatst. Enjoy!

JAMIE EN AMELIE

Vandaag
Door Marieke Verdenius

Afgelopen vrijdag hadden Suus en ik na ons werk voor Jamie magazine besloten om wat te maken voor de 'Kook met ons mee' - actie. We pakten het boek van Jamie's reizen erbij en begonnen vrolijk te bladeren. Eenmaal bij het Frankrijk hoofdstuk aangekomen, kwamen we erachter dat een heleboel ingrediënten uit deze recepten helaas niet verkrijgbaar in de supermarkt zijn op vrijdagavond na 8 uur... Dat maakte het zoeken in ieder geval een stuk makkelijker. Uiteindelijk kozen we voor de eenvoudige, maar stevige roquefortsalade die ook in het magazine stond en gingen aan de slag.

Eerlijk gezegd verliep het allemaal heel voorspoedig; we dronken wijn, maakten lekkere bruschetta's met buffelmozzarella onder het koken en kletsen wat af. Na een klein half uurtje waren we klaar om aan tafel te gaan, totdat ik ineens op het idee kwam een Franse film te kijken (lekker met 't bord op schoot). We kozen niet zo maar een film, maar een feel-good-one, genaamd le fabuleux destin d'Amelie Poulain, wellicht kennen jullie 'm ook.

Dat is dan ook eigenlijk de aanrader van dit verhaal; eet je Franse recept eens terwijl je een leuke film bekijkt en je waant je gegarandeerd in Frankrijk. Suus en ik horen trouwens sindsdien overal de muziek van Yann Tiersen (die de muziek van Amelie schreef), zelfs op het treinstation!

Ps, wil je ook meekoken? Klik hier hoe je mee kunt doen!

Marieke Verdenius
Is: web- en social media redacteur voor Jamie magazine
Eet: niet zo goed, na mijn boterham met pindakaas van gisteravond ga ik mijn leven beteren
Drinkt: te weinig
Doet haar boodschappen: overal en nergens
En heeft een zwak voor: Rioja




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...